loader

مقالات اعتبارسنجی

مشاهده   دانلود
استفاده از اعتبارسنجی برای چه کسب‌وکارهایی الزامی است؟
کسب‌وکارها در ارائه محصولات و خدمات خود دو گزینه فروش نقدی و فروش اعتباری را پیش رو دارند. چنانچه یک کسب وکار خدمات خود را صرفا به صورت نقدی در اختیار مشتریانشان قرار دهد، به تدریج بخش بزرگی از بازار را از دست خواهد داد، زیرا رقیبان وی که خدمات خود را به صورت اعتباری عرضه می‌نمایند، مورد استقبال بیشتر مشتریان قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، کسب وکارهایی که خدمات خود را به صورت اعتباری ارائه می‌کنند با ریسک عدم وصول مطالبات خود مواجه هستند. به همین دلیل بایستی مشخص شود که اعتبارسنجی برای چه کسب‌وکارهایی لازم است ... ادامه
مشاهده   دانلود
مقایسه مفاهیم رتبه بندی اعتباری و رتبه بندی کسب و کار در ایران
هدف از این مقاله، معرفی رتبه بندی اعتباری و رتبه بندی کسب و کار، گستره ابعاد و اهمیت هریک در صنعت مالی و دنیای کسب و کار است. ... ادامه
مشاهده   دانلود
ابعاد بررسی رتبه بندی شرکت های بازرگانی
در سامانه جامع رتبه ­بندی شرکت ­ها سه مولفه اصلی شامل پروفایل مالی (توان اقتصادی و ریسک پذیری)، پروفایل کسب وکار (موقعیت رقابتی و محیط کسب و کار) و پروفایل مدیریت (مدیریت و صلاحیت حرفه ای) ارزیابی می ­شوند. هر کدام از مولفه ­های فوق، معیارهای مشخصی را در بر می گیرد ... ادامه
مشاهده   دانلود
مروری بر مدل جامع رتبه بندی شرکت های بازرگانی
در این نوشتار مدل جامع رتبه بندی شرکت های بازرگانی مطابق مولفه ها، معیارهای هر مولفه و شاخص های هریک از معیارها به نمایش گذاشته شده است ... ادامه
iranian credit bureau & scoring company logo